Hva vil skje med Twitter?

20

Dette har sikkert vært diskutert før, men jeg ønsker meg flere svar.

Jeg leser nemlig på digi.no i dag at Twitter henter inn mer penger, men man venter fortsatt på hvilke planer som foreligger for at man skal kunne tjene penger på Twitter. I dag gjør nemlig ikke selskapet det.

Vil Twitter etterhvert bli en betalingstjeneste? Og ville du i så fall betalt for å være på Twitter?

Kommer vi til å få reklamepauser på Twitter?

En tjeneste som favner rundt seks millioner brukere bør det vel gå an å få noe ut av, økonomisk sett?

Vil veldig gjerne høre hva DU synes!

Share.

About Author

20 kommentarer

  1. Twitter har så langt gitt med ingenting. Forsøkte følge endel folk jeg trodde skulle være interessante, men viste seg å igrunn ikke være så interessant å se hva de svarte alle andre. Synes for min del Twitter ikke passer seg å bruke som en vanlig chat…

    Skulle det sådan bli en betalt tjeneste, vil jeg på ingen måte betale for dette og heller melde meg ut.
    Altså, twitter er for meg lite verdt.

    Joakims last blog post..ColorZilla – FF plugin

  2. Løsningen på alle «Hvordan-tjene-penger-på-nett» problemer har jo blitt Google.ads (halvironisk). Hadde vært ekstremt kult om twitter kunne revolusjonert annonsemalene gjennom noen friske løsninger. Personlig begynner jeg å bli litt lei de modellene som er i dag. Det må da være mulig å finne en måte å tjene penger på som hverken involverer brukerbetaling eller triste google annonser…

    Theodor (skipet)s last blog post..Myspace stagnerer

  3. Jeg er ganske sikker på at noe vil skje med Twitter, men hva de faller ned på tror jeg er helt uvisst. Vi er en kritisk masse nå. Svært kritisk. Og vi migrerer raskt fra sted til sted dersom vi ikke er fornøyd med a)sikkerheten b)påliteligheten c)brukervennligheten. Facebook gjorde en diger brøler: De imøtegikk aldri på en skikkelig måte påstandene om personvern-hull og etterbruk av opplysninger. Dernest stappet de inn så mange funksjoner at hele greia til sist lignet et overpyntet juletre. Dette vet Twitter. Strategene deres ser nok seg nøye om før det kommer noe nytt nå. For da fløtter vi igjen :-))

    Mannfolkprats last blog post..En håndfull lukt og fire lyster

    • Et overpyntet juletre ja… Det er ikke like morsomt med Facebook når det blir sånn. Og folk kan flytte på seg, absolutt.

      Vi får se hva som kommer ut av det, selv har jeg hverken lyst til at Twitter skal pøses full av reklame eller betale for det.

  4. Jeg er ganske ny på Twitter, men har allerede hatt stor nytte av det. Reklamen kommer nok fort, men det hadde vært bra med en frisk måte å reklamere på, i stedet for de gamle triste Google ads. Likevel er det nok en sjanse for at adsene begynner å komme som obligatoriske updates, uten noen «unfollow» knapp… Det er nok hvor de hadde vært mest synlige…
    Men som Mannfolkprat sier, da spørs det om vi blir værende lenge. Det er flere enn nok nettsamfunn å velge mellom, og de fleste kan fylle akkurat den samme funksjonen som Twitter. De trenger bare medlemmer, hvilket det blir nok av dersom vi begynner å rømme Twitter.
    Likevel henger de fleste fremdeles igjen hos Facebook. Can’t blame them.
    Kanskje vi kommer inn i en retrofase, og begynner å henge på MySpace igjen?

    CingTs last blog post..Germans Say Nein to the Schnitzel

    • Jeg ble liksom lei av MySpace etter ei uke jeg, og ser ikke for meg at jeg kommer tilbake dit i alle fall!

      Men IRC får nok sin gjenkomst snart 😉

      Det må da være flere forretningsmodeller Twitter kan tjene penger på?

        • Jeg ser likheten 🙂 Vi er kanskje ikke så kompliserte som vi tror…alt går i bølger.

          Jeg stod for en liten time siden og stirra på en reklameposter for Gina Tricot: Dame i lyse dongeribukser med oppbrett nederst og en lyserosa t-skjorte stappet ned i buksa. Alt går i bølger… og det vi trodde _aldri_ ville komme tilbake gjør det likevel.

  5. Hei!

    Hva tror du om kommersielle aktører som KK for eksempel? Kanskje de må begynne, eller allerede betaler for å være der? At tjenesten vil være gratis for oss, men at en del av den kommunikasjonen som foregår, vil foregå mellom ukommersielle og kommersielle aktører og at da de kommersielle aktørene må betale?

    Det er vel dit behavouristisk elektronisk markedsføring har tatt sikte på å lande. Ideen om å kun treffe det segmentet som ønsker den informasjonen som fremmes. I så måte kan jo Twitter fungere?

    Fordelen er vel lite støy og relevant informasjon. Ulempen er kanskje litt tåkete markedsføring hvor rollene står i fare for å blandes.

    Kjærleik fra Kvinnekonga

    Kvinnekongens last blog post..Come give me a hug, sexy little thug

    • Ja, den ideen om at kommersielle aktører må betale har jeg sett, og det er en mulighet jeg absolutt ser for meg. Jeg ble jo overrasket når jeg fikk følge-forespørsel fra KK og Henne i dag, men på en positiv måte – jeg synes det er smart av dem!

      Det er jo jeg selv som velger hva jeg vil ha inn av meldinger på Twitter og i så måte tror jeg den kanalen er gull verdt for de kommersielle aktører som vet å posisjonere seg. Forhåpentligvis husker de dialog-aspektet og ikke bare gjør det til en feed-tjeneste.

      Jeg tenker også på de IT-journalistene jeg følger for eksempel, de har jo en stor interesse for det de holder på med og skillet mellom «interessert privatperson» og IT-journalist er kanskje litt uklar innimellom, men det er bare spennende!

      Skulle jeg spå noe om nettutvikling og blogging (i hvertfall for min del) i 2009 er det at fagblogging og interesseblogging/bruk av sosiale medier kommer mye sterkere enn de personlige bloggingene. Vi får se!

      🙂

  6. Hvis man ser hvor mange som er villige til å bruke en av de mange reklamefinansierte Twitter-klientene som finnes, så er det jo rimelig åpenbart at annonser i en eller annen variant kan fungere. Ellers venter jeg som alle andre i spenning på hva de faktisk ender opp med å gjøre. Selv bruker jeg gratisutgaven av Twitterific på iPhone en del, og plages ikke av annonsene.

    Marius Jørgenruds last blog post..Tøft HD-kamera

  7. Eh.. Føler meg fryktelig lite oppdatert. Tror jeg må google hva det er for noe. Men det viser vel gjerne bare at det ikke akkuratt har vært en dundrende suksess.

    Ragnes last blog post..Innlegg #53

    • Vel, det spørs… det er vel kanskje ikke blitt mainstream enda på linje med Facebook og lignende.

      Mens noen miljøer, for eksempel en del journalister (spesielt i IT-bransjen) ser ut til å bruke Twitter på en veldig interessant måte.

      Jeg er ikke sikker enda på om Twitter kommer til å bli like interessant for alle og enhver, men jeg ser absolutt at for min del øker det interessen for å få tilgang på visse typer informasjon og at jeg setter veldig pris på å få lov til å følge tips og oppdateringer fra de som for eksempel jobber i teknologibransjen.

      Vi får se, sier jeg bare 🙂

  8. Foreløpig bruker jeg mest Twitter som en slags RSS leser tror jeg. Der er de fleste bloggene jeg følger. Litt sosialt er det jo også. Likte å følge med han reporteren i Gaza, det samme med Sonitus og NRK beta.
    Merker jeg er snar til å kutte ut å følge de som har masse innlegg som ikke er av interesse for meg.
    Masse forespørsler som er mer reklameorientert, der er jeg superskeptisk, kutter ut slike som KK ol.
    Synes det er kjekt med lås slik at jeg blir spurt før noen følger meg.
    Men… føler det erstatter blogging for en del, det synes jeg er litt trist.

Leave A Reply

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.