Makaber markedsføring

9

Jeg regner med at det ikke bare er jeg som blir kvalm av å lese saken «Bruker døde dyr som ølflasker»??

For et makabert påfunn?!?

Hvorfor i alle dager skulle jeg finne på å betale – i dyre dommer! – for å få ølen min helt ut av gapet på et stakkars ihjelkjørt ekorn? Jeg foretrekker ekornene søte, i live og sprettende rundt i trærne takk!

Bryggeriet skriver videre at de ønsker å sprenge grenser og utfordre menneskers oppfatning av hva øl er og hvordan det kan nytes.

Så derfor ønsker de å koble vår oppfatning om øl opp mot… døden? At vi mennesker har full makt over dyrene og kan misbruke dem slik vi vil? At det er en nytelse å drikke av en død dyrekropp?

Skjønte du dette?

Bilde: Fra Dagbladet

Share.

About Author

9 kommentarer

  1. Pingback: Tweets that mention ~SerendipityCat~ » Makaber markedsføring -- Topsy.com

  2. Som kunstprosjekt er det interessant, men som markedsføring er det tvilsomt. Svaret på et spørsmål om hva dette er tviler jeg sterkt på at en finner i tabloidaviser. (Med andre ord: jeg lar meg ikke rive med av slikt som skrives i Dagbladet og VG sånn uten videre.)

  3. @Jakob Breivik Grimstveit
    Hehe, jeg gikk med andre ord rett i fella før jeg hadde fått i meg nok morgenkaffe?

    Men det er jo fortsatt ikke _interessant_ (for meg). Jeg (og andre) reagerer på det, og skriver noen linjer om det, men ikke fordi vi er _interesserte_. Det får meg ikke til å fundere eller tenke, det utvider ikke horisonten min, jeg klarer ikke se det som innlegg i noen debatt om døde dyr, jeg bare reagerer og går videre.

  4. 12 flasker produsert. Samlerobjekter alle som en. Lite sannsynlig at noen vil åpne en eneste flaske eller drikke av dem. Et lite bryggeri som har fått gratis omtale i svært mange land. Kunstprosjekt? Kanskje. Makabert? De aller fleste vil nok si det, ja. Har jeg lyst til å kjøpe øl fra dette bryggeriet? Nei.

Leave A Reply

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.