Puppene blir bare større og større

7

I hvertfall hvis man ser på utviklingen av spillkarakterer!

Hva er det som gjør at puppestørrelsen til kvinnelige spillkarakterer er så viktig? Tidligere har jeg skrevet om puppesjokk i Conan.

I dag tikket det inn en post i Google Reader fra Sociological Images, som viser hvordan puppestørrelsen til karakteren «Ivy» fra «Soul Calibur» har endret seg over tid:

Fra spillets første utgivelse og til spill nummer fire har puppene til denne stakkars dama økt så mye i størrelse at det er et under at hun enda står oppreist egentlig, hun virker rett og slett litt…oppblåst?

Ok, det er bare et spill, det er kanskje ikke så viktig sier noen… men jeg synes nå likevel det er litt interessant hvordan kvinnelige og mannlige spillkarakterer blir fremstilt. Vi slipper ikke unna kravene til å være en seksuelt tiltrekkende kvinne, selv når vi befinner oss i spillverdenen.

De kvinnelige karakterene skal ikke bare være tøffe, de skal også være utrolig sexy, sminket og forføreriske. For ikke å snakke om at de skal slåss i antrekk som består av noen strategiske plasserte, små lærbiter/tøystykker som er mer ment å fremheve kroppen enn å være til noen som helst beskyttelse. (Her kan du se en morsom «test» av slikt «kamputstyr» – er det noe igjen når slåsskampen er over? 🙂

Les resten av posten på Sociological Images om flere kvinnelige spillkarakterer som har fått puppeforstørrelser.

Og siden det nå er vitenskapelig bevist at det er sunt for menn å stirre på pupper minst ti minutter daglig, så er det vel bare rett og rimelig at spillene utvikler seg slik de gjør? 🙂

Share.

About Author

7 kommentarer

  1. Den historien om studien om at det er sunt å se på puppet var falsk (http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=10090859).

    Dessverre er det sånn at kvinner skal være «alt» (seksuelt attraktive, flinke, smarte, morsomme osv.). Men hvis det er en ting man I ALLE FALL skal være så er det pen og sexy. Det reflekteres i alt av populærkultur.

    Måtte le litt av de bildene av puppestørrelseutviklingen. Haha, det siste der så jo..ja..helt sykt ut:p. Lykke til med å stå oppreist ja!

      • Ja, den var falsk. Kan tro jeg goddta meg da jeg etter å ha fått linken med artikkelen før det ble kjent at den var falsk, på mail, av kjæresten med emnet: «Du har nå ansvaret for helsa mi kjære:)», kunne sende artikkelen om at den var falsk tilbake:p.

  2. Dette er veldig interessant. Jeg tror spillutviklere er av de som er flinkest til å fange opp samfunnsutviklingen og dermed er denne puppe-utviklingen et speilbilde av den. Kvinneidealet har endret seg.

    • Ja, det er litt sånn «glamourmodell»-idealer på de spillkarakterene. Syltynne kropper med overdimensjonerte pupper og store øyne…. Er det ikke noen som kaller det «pornoestetikk»? Jeg liker det ikke…

      Greit at spill skal være en virkelighetsflukt, og de mannlige spillkarakterene er vel kanskje ikke så mye bedre med bulende, overdimensjonerte muskler. Men det er vel naivt å tro at vi ikke påvirkes av det vi ser – også i spill.

  3. Klarer ikke lire av meg noe fornuftig, men er enig i deres observasjoner og
    tanker i grunn. Likte virkelig den testen da…hahaha…Så mye rart man kan
    finne på! 😉

Leave A Reply

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.