Posten skal IKKE frem!

33

Jeg er litt forbaska på Posten akkurat nå. Jeg ventet en pakke hit i dag, og fikk en sms klokka 17.30 om at pakken var lastet på bil og ville bli utkjørt mellom 17-21, samt at sjåføren ville ringe 30-60 minutter før ankomst.

Nå, klokka 21.40, er det fortsatt ingen tegn til noen pakke, og på Postens sider står det ved sporing av pakke:

Sendingen er forsøkt levert, men mottaker var ikke tilstede. Sendingen vil bli levert til det lokale postkontoret
25.05.2010 18:52
Dette er noe stort tull, for jeg har sittet her i stua i hele dag, med påslått telefon og ventet på beskjed. Ingen har ringt på døra, ingen har ringt på telefonen.
Jeg har hatt det samme problemet før, og nå mistenker jeg rett og slett at de ikke gidder å levere alle pakkene, men bare fører det opp som at folk ikke er hjemme.
Har du lignende erfaringer?
Mail er selvfølgelig allerede oversendt Postens kundeservice. Det er tross alt noen som betaler for en tjeneste de ikke har fått her.
Share.

About Author

33 kommentarer

  1. Hehe, jeg har frest eder og galle ut over alle kanaler i dag etter at bring (postens budtjeneste) ikke leverte som de skulle.

    Midt på dagen sjekket jeg sporing for å se om ventet pakke var på vei. Der sto det at den var forsøkt levert men ikke noen hjemme, bare tull naturligvis. Jeg trodde først postmannen ikke hadde funnet huset (det er litt klønete plassert nummermessig), men neida.
    Det viste seg at postmannen ikke hadde hatt lyst til å levere pakken min, for den var for tung. Jeg kan forstå at han ikke hadde med utstyr eller muskler til å flytte 30 kilo, men det er da vel ikke mitt problem, og løsningen er slettes ikke å levere inn pakken på postkontoret og be meg om å hente selv. Ikke når bring/posten hadde gått inn i en avtale om å levere dør til dør.

    Vel, mannen tok over saken og ringte kundeservice, som jo var enige med oss i at det var postens jobb å levere noe de hadde sagt de skulle levere. Så da kommer vel pakken, tror jeg, i morgen…

    Og du, postens bud (selv ikke for dør til dør tjenesten) ringer IKKE om de ikke finner frem, det har de nemmlig ikke «kapasitet» til. Nei, takk meg til skikkelige budfirma.

    Lykke til, og du, jeg møtte faktisk hyggelige dame på postens kundesenter. Press på, du veit du har rett, og dette er ikke dårlig service, det er kontraktsbrudd.

  2. Har opplevd akkurat det samme her borte, både med USPS, UPS, og FedEx. De leverer jo ofte midt på dagen da folk flest er på jobb, så istedet for å gå ut av bilen, opp trappa og ringe på velger de bare å anta at mottakeren ikke er hjemme og kjører videre.

    Jeg har tilogmed opplevd at et FedEx-bud kjørte videre til tross for at jeg kom ut til bilen og banket på ruten. Pakken jeg ventet tålte nemlig ikke lagring eller kulde, og dette var i Iowa en lørdag midt på vinteren. Jeg hadde betalt en blodpris for levering neste dag, men budet prøvde ikke engang å levere i tide. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at han gjorde sitt beste for å IKKE levere i tide.
    Det ble litt av en klage til FedEx av det iallefall.

  3. Vel, jeg har rett som det er opplevd å ikke motta ting. Jeg får av og til inkassovarsel på regninger jeg aldri har sett, og jeg får purringer fra NAV-dama mi, på at jeg ikke har skrevet under på papirene de sendte for en måned siden.

    Postens kundeservice sier at de ikke har noe ansvar, så lenge de leverer 98% av all post, så jeg klager HVER GANG. Hver eneste gang jeg ikke har fått noe brev, enda jeg forventer brev, klager jeg. Ja, for f*, adressa er riktig. De greide å sende purring på regninga, og den kom fram. Jeg nekter å tro at e-verket ikke har riktig adresse på meg, de leverer jo strøm til meg, og purringa kommer frem!

    Jeg satser på at iherdig klaging vil få prosenten deres ned på 97,999999999%, og da. Muahahahaha, da skal jeg få … ett eller annet. Belønning av noe slag.

  4. @anne – moseplassen
    Det er for frekt altså! Har man bestilt en tjeneste, så får de værsågod levere den!! Jeg tror faktisk de ikke har prøvd å finne skikkelig frem her engang jeg altså. Ufint!

    Håper du får pakken din tilslutt, og at du slipper å bære 30 kg!!

  5. @Marina
    Hjelpe meg, så de bare sneier så vidt innom gata du bor i, og dermed har de «forsøkt levert». For noen sulliker!! De skal virkelig være glade du ikke fikk tak i dem, da hadde du sikkert kommet med en liten tirade, eller hur?

  6. har ikke akkurat den erfaringen, men da jeg bestilte min forrige mobil kom den jo aldri…til slutt fikk jeg et kollinummer fra netcom, og da jeg gikk opp til posten viste det seg at pakken hadde ligget på et bord i ti dager….!! da blir man ganske paff.

  7. @Tina
    Hehe, man blir veeeeldig glad i NAV etter hvert altså! 😀
    (Har én NAV-person jeg digger jeg da, @krikkert som kommenterer her inne. Ellers er jeg litt redd dem, fordi de er «Systemet».)

    @Isobel
    Såpass ja. Jeg trodde det var et unntakstilfelle jeg. Grrr…

    @bodil
    Åh hjelpe meg. Du må jo ha blitt grusomt sint??

  8. Streik er da vitterlig et problem mellom tjenestetilbyder og hans/hennes «underleverandører» – ikke mellom meg og tjenestetilbyder.

  9. @~SerendipityCat~
    hm. faktisk ikke. jeg ble irritert, men hu dama på posten var utrolig beklagende, og jeg er ikke den som blir sint og skjeller ut folk akkurat. jeg var faktisk bare utrolig glad for å endelig få telefonen min.

  10. @bodil
    Ja, det kan jeg skjønne! Var og hentet pakken min på posten nå, og da sa faktisk dama bak skranken at «det hender dem er late og ikke leverer ut!». DET er ganske sjukt da! 😀 Så lo vi begge to!

  11. Tirade? I et land der nasjonalsporten er baseball, som inkluderer bruk av køller og fordi det er nasjonalsporten kan de kjøpes overalt og er råbillige!
    Ingen tirade her, nei!

  12. thihi, tenkte jeg skulle følge opp min første kommentar.
    Nå kom nettopp pakken, med det så må ha vært århundrets sureste postbud. Han sa ikke et ord, (virkelig ikke et eneste ord), men det var da helt overtydlig hva han mente om å skulle levere denne pakken. hehe.

    Pakken ble feks løftet inn i gangen, fem cm innenfor dørstokken. Døra vår slår inn, så jeg smile jo pent og ba han om å løfte den litt lengre inn så jeg kunne få lukket døren, hehe, det ble gjort, _nøyaktig_ så langt inn at jeg fikk lukket, ikke en cm mer.. hehe.

    Det ble en lang og sær leveringshistorie dette. Skulle vært her tirsdag, ble tirsdag lovet levert onsdag uten at noe skjedde, og når jeg ringte i dag tidlig så var det ikke skrevet noen sak på det. Men da fikk jeg da tak i en dame som ringte og fikset og avtalte, så pakken kom jo frem til slutt. Hurra 🙂 Ettersom det er viktige helsegreier jeg allerede har ventet i to mnd på så har jeg vært temmelig utålmodig nå i innspurten. Men snart er vel det glemt tenkerjeg. Men hehe, anbefaler ingen å sende med postens budtjeneste nei 😉

  13. Jeg har klaget på posten flere ganger, jeg bestiller jo noen få (host) pakker i løpet av måneden og ofte kommer det i boblekonvolutter, det vår kjære postmann gjør da er å samle de opp, sette strikk rundt de og sende ut hentelapp på pakker som fint passer i postkassen. Da mannen tok det opp på postkontoret sa hun som satt i skranken at hun heller ville ha båret ut tusen brev enn disse klumpsendingene, mannen sa «unnskyld?» og damen da «nei, ingenting». Da ble jeg sur og skrev klage og fikk mail og beklagelse. Det har blitt litt bedre nå, men det hender de slår til med strikkløsningen enda. Grr!

  14. MÅ bare nødt til å kommentere dette!
    Jeg er en «insider», er sjåfør, men ikke på Posten.
    Jeg vet at det er mange sjåfører som ikke gidder å prøve mer hvis ikke folk kommer og lukker opp døra.
    Det er så jævlig dårlig gjort for de ødelegger for alle oss andre sjåfører som virkelig gjør alt vi kan for at kundene skal få pakkene/posten sin!!!
    Jeg drar bare aldri avgårde uten å dobbeltsjekke og trippelsjekke mobilnummer/hustelefon/husnummer/spør naboen/ osv.
    Der jeg jobber skal man uansett ikke levere privatpakker uten at det er laget avtale om det først med kunden, vi setter ikke fra oss verdifulle pakker uten signatur! Alle pakker er verdifulle!
    OG jeg er alltid hyggelig mot kundene!
    MEN det er ikke alltid det er like lett med kunder som er grinete heller! For tro meg, de finnes det mange av!
    Og ja, jeg bærer heller ikke pakkene lenger inn enn nødvendig, for gudene skal vite at det er nok å bære på når man har mellom 40 og 50 stopp om dagen!!Og de på terminalen bare ber meg ta med alt som har kommet den dagen, enda jeg vet at tiden ikke kommer til å strekke til.
    For det er rett og slett bare et faktum at 99 % av alle kunder tror at de er den eneste jeg skal levere noe til den dagen.
    Sorry, men jeg har ikke sympati for sytingen dere holder på med her inne, bare ble linket til denne siden pga jeg søkte på transportstreik. Er ikke på jobb pga. det om dagen.
    Og dessuten, alle som tar sertifikat på bil skulle hatt obligatorisk en dag bak rattet i en lastebil, så de kan forstå hvor lang tid det kan ta og få levert noen ganger.
    Og at det ikke alltid er like lett å være tidsnok hvis man på glatt vinterføre må krongle seg gjennom smale veier gjennom boligfelt.

    Et hjertesukk fra en sjåfør som gjør så godt det er råd.
    Skyld ikke bare på oss sjåfører, for det er ikke alltid så lett å si nei til sjefen om å bare ta et stopp til, det er jobben min det er snakk om, så får heller kunden vente en dag til….

  15. @Kristin
    Hei Kristin, og velkommen hit!
    Hyggelig at du tar deg tid til å skrive litt om hvordan det er å være sjåfør også. Du virker jo både samvittighetsfull og flink i jobben din, og jeg er helt enig med deg i at det er dumt når noen dårlige sjåfører får ødelegge inntrykket.

    Men når mange har negative erfaringer med at Posten ikke leverer tjenester de har betalt for, da er det rettmessig klaging, ikke «syting» som du kaller det.

    Ville du ha godtatt å betale for 2 flasker brus på butikken, men bare få én? Eller å betale for handlepose, men måtte gå hjem med alle varene i veska og lommene dine, og resten i armene?

    Selv om det er tøft å være sjåfør som får krav om å levere flere pakker enn råd er, så skal ikke kundene få kjeft eller bli møtt med sure sjåfører av den grunn. Jeg bryr meg ikke om å få pakken en dag etter, om sjåføren ikke rekker over meg den dagen. Men det jeg bryr meg om, er at noen lyver om at de har forsøkt å levere en pakke til meg!

    Vi skylder ikke bare på sjåførene heller, og jeg vil gjerne at Posten har realistiske arbeidskrav til sine sjåfører slik at de slipper å bli helt utslitte eller måtte kjøre tilbake med pakker de ikke rakk å levere ut.

  16. Takk for velkomsten!:)

    Ok, jeg trekker tilbake syting;)
    Som sagt verken kjefter jeg eller er sur, men jeg vet mange gjør det.
    Jeg får det heller ut på andre ting….
    Nå er ikke posten i streik, men mange andre, og jeg er en av sjåførene som blir rammet.
    Det er helt greit for meg for gudene skal vite at det ikke er bra nok arbeidsforhold på mange godsterminaler!
    Så jeg er storfornøyd jeg med at det endelig blir gjort noe slik at vi sjåfører kan få levelige arbeidsforhold.
    Fasaden er pen vettu, men fy så mye dritt som folk aldri vet…sånn er det vel mange plasser.
    Jeg jobber 10 timers arbeidsdager, har tre kvarters matpause, men da må jeg komme tilbake til terminalen for å stå og fylle på et nytt lass varer som skal ut. Så teknisk sett har jeg ikke pause.
    Varer nok ikke lenge før jeg finner meg noe helt annet å gjøre, som ikke tar omtrent livet av meg i lengden;)
    Hadde bare lyst til å gi et innblikk fra «den andre siden»

    (jeg vil forresten også ha pakkene jeg selv bestiller i tide, og derfor gjør jeg alt jeg kan for at andre også skal få det)

    Mvh Kristin

  17. simon Johansen on

    Jeg bestite macbooken min fra apple for noen dager siden og til tross for at jeg har vært hjemme hele dagen med telefon påslått så har jeg ikke fått så mye som en melding,da jeg sporte pakken min på posten sto det at den var forsøkt levert og at den ville dukke opp på nermeste utleveringssted.
    da jeg kom til butikken så hadde tydeligvis ikke pakken kommet enda så jeg kom tilbake klokken 9 (altså en time før stengetid) og da ble jeg fortalt at den var i fredrikstad og at den muligens ville dukke opp i morgen,siden jeg bor i sarpsborg så er jo det greit merkelig, når jeg sporer pakken min så står det fortsatt at den vil bli levert ut på nermeste utleveringssted så hvorfor står det liksom noe annet når personen bak disken sporer den opp, i følge apple så må jeg ringe og avtale ny levering men det er jo veldig lett når jeg ikke har noen å kontakte siden jeg verken har fått noen melding, epost eller lapp i posten om hva jeg skal gjøre,at noen betaler for det her skjønner jeg ikke,skulle gjerne ønske at apple hadde et alternativ som gjorde at jeg bare kunne hente pakken på posten med en gang som jeg sikkert ender opp med å måtte gjøre så fort de inkompetente fjompenissene finner ut at det passer dem.

    • Det hørtes ekstremt rotete ut!

      Jeg har også vært borti dette at de påstår at pakken har vært forsøkt levert, men jeg har ikke hørt noen ting!

      Håper pakken din dukker opp et eller annet sted du kan få tak i den i dag! 🙂

Leave A Reply

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.