Euroflorist, hva driver dere med?

12

Jeg er ikke vanligvis så fryktelig irritabel, men akkurat nå kjenner jeg at jeg er ganske irritert på Euroflorist.

I helgen var jeg invitert i et bursdagsselskap, men kunne dessverre ikke dra. Som takk for invitasjonen og for å si gratulerer med dagen, bestilte jeg en bukett blomster fra Euroflorist, som jubilanten fikk levert på mandag.

Da jeg fikk en sms med takk for de fine rosene stusset jeg litt. For visst er roser fint, men var det roser jeg hadde bestilt?

Jeg måtte inn på nett og kikke på bestillingen min, og der står det at jeg har bestilt en bukett «Lykkelig med liljer».

BOU10_126M_a lykkelig med liljer

Og hadde det vært den eneste gangen dette hadde skjedd meg med Euroflorist så tror jeg ikke jeg hadde sagt noe, men det er andre eller tredje gangen jeg bestiller én type blomster og de leverer noe helt annet.

20140205-102536.jpgHverken jeg eller mottakeren har noe i mot roser, bare så det er sagt, men det er noe med at hvis man bestiller blomster på nett etter de bildene som er lagt ut, så forventer man ikke å få en helt annen type blomster!

Riktignok skriver Euroflorist dette:

Buketten håndbindes unikt for din bestilling av en lokal florist og kan avvike noe fra produktbildet avhengig av sesong og enkelte blomsters tilgjengelighet.

Det skjønner jeg. Men hvis man kan få noe helt annet enn produktbildet, hvorfor legge ut et bilde av en spesifikk bukett i det hele tatt? Da kunne de jo liksågodt skrevet «velg farge, så finner vi blomster» eller noe. Eller floristen kunne ha tatt kontakt med kunden hvis de blomstene man hadde bestilt ikke var tilgjengelig?

Jeg er nemlig litt pirkete på slikt, jeg vil ha det jeg bestiller og ikke noe helt annet. Jeg godtar selvfølgelig en erstatning hvis akkurat disse blomstene ikke kan skaffes, men da vil jeg ha beskjed om det og muligheten til å velge noe annet selv – ikke at noen gjør dette valget for meg uten å spørre. Tenk om de blomstene jeg bestilte hadde en symbolsk betydning for mottakeren, eller omvendt – at de blomstene floristen valgte uten å spørre minnet mottakeren på noe jeg ikke ville minne ham eller henne på? Blomster er symbolske greier, det er helt sikkert.

I fremtiden vil jeg nok helt sikkert velge en annen leverandør enn Euroflorist når jeg bestiller blomster på nett.

Hva med dere? Har dere opplevd noe lignende, og synes dere det er irriterende å få noe annet enn det dere har bestilt?

Oppdatering: Jeg fikk nettopp en veldig hyggelig telefon fra kundeavdelingen til Euroflorist som beklaget at det ble levert andre blomster enn jeg hadde bestilt. Vi hadde en fin prat, og de ønsket å gi meg pengene tilbake for kjøpet. Det er i alle fall bra at de følger opp tilbakemeldinger så raskt! 🙂

Share.

About Author

12 kommentarer

  1. Så irriterende! Mottakeren kan jo også være allergisk, og da er det absolutt viktig at man får det man bestiller. De skulle tatt kontakt hvis de ikke har det valgte produktet.

    • Ja, det er viktig at man får det man bestiller, og som du sier – en telefon med spørsmål om et annet produkt var akseptabelt som erstatning ville gjort hele opplevelsen annerledes.

      Jeg har fått en telefon fra Euroflorist nå i dag og de beklager det hele og sier at floristen burde ha ringt meg for å sjekke om det var greit med en annen type blomster. De tilbød meg også pengene tilbake for leveransen, så jeg synes jo de har fulgt opp dette på en positiv måte. Men viktigere enn at jeg får en kompensasjon er det jo at de i fremtiden skjerper sine interne rutiner og kontakter kunden hvis de ikke kan levere produktet som er bestilt.

  2. Oh, dette hadde irritert meg, altså!
    Jeg har ikke lignende erfaringer med leverandøren, men det kan jo rett og slett være fordi jeg ikke bruker akkurat de?
    Jeg hadde nok fått følelsen av at de ikke anså ordren min for «viktig nok» til å gjøre den korrekt, slik jeg bestilte. Som deg, hadde jeg også vært åpen for endringer, men da ville jeg hatt beskjed!

    Håper du finner andre, og mer pålitelige, blomsterleverandører!

    • Det er nok nettopp den følelsen man sitter igjen med, dessverre. Nå har jeg ikke hørt fra andre som har opplevde det samme, så forhåpentligvis er det bare jeg som har vært uheldig. (Dog flere ganger…)

  3. Jag skickade en bukett till en fin kollega, dagen före hennes disputation, då jag p g a sjukdom inte kunde delta i festligheterna. Jag bad UTTRYCKLIGEN om att buketten skulle levereras till hennes dörr och om hon inte var hemma så skulle den enbart hängas på hennes dörr, ABSOLUT INTE lämna en avis (lapp för uthämtning), för det var det allra sista hon behövde – mer stress. Gissa vad Euroflorist gjorde? Javisst. Jagade henne på mobilen, hemtelefon, lämnade avis med anvisningar var hon skulle hämta ut sin bukett, var riktigt oförskämda – när hon alltså skulle disputera på sin doktorsavhandling och var redan sönderstressad. Det var såååå oändligt pinsamt och jag fick verkligen krypa till korset för denna miss fast det inte var mitt fel förstås (det förstod hon också och hon var ju överlycklig sen, men just den dagen INTE). PS: De bad om ursäkt och gav mig 100% ersättning, men det hjälper ju inte när nu blommor ges som markör på en mycket speciell dag. Nå, bättre än ingenting. DS.

  4. Irriterende ja, men så utrolig bra at de ville ordne opp da. Det skulle bare mangle egentlig, men jeg tror ikke alle ville gjort det likevel.

  5. Flott at de gjorde opp for seg men totalt uakseptabel og respektløst overfor kunden ! De har kanskje blitt for store og ignorerer slike «små detaljer».?
    Nei, slik slendrian bør det ikke være rom for og med tanke på at det å sende blomster er en relativt dyr affære i Norge, står det til stryk..! Her må det bli full skjerpings, Euroflorist !…og takk for advarselen !….

    • For store eller ei, av de reaksjonene og historiene jeg har fått både her på bloggen, på Facebook og andre steder skjønner jeg at mitt tilfelle ikke er unikt, og at det er flere enn Euroflorist som tabber seg ut her.

      De ville jo ikke gjort det samme om kunden stod i butikken mens de lagde blomsterbuketten… De burde etterstrebe den samme servicen og den samme standarden som det, mener jeg.

  6. Dette har jeg også opplevd flere ganger. Jeg har brukt forskjellige blomsterbutikker, men alle sammen har levert noe HELT annet enn jeg bestilte på nettet. Ofte en billig og mindre utgave enn man betalte på nettet. Og hva skal man si når den som fikk gaven levert fikk noe helt annet enn hva dem skulle? Tja.. Men man burde gjort som deg og klaget saken inn. Opplevde dette senest i jula, betalte 800 kr for en oppsats og personen fikk en kjip sak til prisen rundt 300. En annen gang bestilte jeg noe liknende som du viser på bildet over, og personen fikk en bukett med gule roser. Av samme kvalitet som man finner på bensinstasjonene. Det var jo flaut, følte meg kjempegjerrig! Og jeg som hadde brukt hundrevis av kroner på en pen oppsats..

    • Der er et også et element – du og flere har opplevd å få levert en billigere og mindre utgave enn bestilt… dette ER ikke bra nok altså.

      Heretter kommer jeg til å ALLTID be mottaker om å sende meg et bilde av de blomstene jeg har fått levert, og jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme og KLAGE når leveringen ikke er i samsvar med bestillingen.

      En ting er hvis de har lite type av en sort blomster og det blir noen hvite gerbera i stedet for rosa, men noe helt annet er det hvis de bytter selve blomster og leverer roser i stedet for liljer, eller en mindre bukett i stedet for den store du har bestilt. DET skal ikke gjøres uten å kommunisere med kunden i hvertfall!

      Tenk om jeg bestilte en grønn bukse på nett og fikk et rødt skjørt i stedet, fordi det ikke var flere grønne bukser igjen. Ville jeg ha godtatt det??

Leave A Reply

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.