Irritabel?

0

Sånne småting er egentlig ikke noe man bør bruke energi på å henge seg opp i, men eksempler på ineffektivitet har alltid irritert meg:

Jeg tok kontakt med et nytt legesenter, da jeg må finne en ny fastlege på grunn av flytting. Jeg er ganske kresen på hvem jeg gidder å ha som lege, men prøver Kjærestens legesenter. Hyggelig legesekretær finner ganske raskt en legetime til meg, og stiller masse spørsmål om navn, bosted, arbeidsgiver etc. etc.

Ved oppmøte på legesenteret får jeg utlevert et skjema, hvor jeg må fylle inn nøyaktig de samme opplysningene. Jeg spør legesekretær om dette er nødvendig siden jeg oppga alt på telefonen, men «det er bare sånn». Javel.

Men det er ikke nok! For når jeg (endelig) kommer inn til legen, tror du ikke han stiller de samme spørsmålene om igjen? Hvorfor tok de seg i det hele tatt bryet med å samle inn disse opplysningene to ganger tidligere, når legen ikke engang vet hva jeg heter eller hvorfor jeg er der når jeg kommer inn på kontoret? Henger ikke systemet deres sammen?

Sånn. Da har jeg fått blåst ut det.

Share.

About Author

Leave A Reply

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.