Posten, jeg er SUR på dere!

18

«Posten skal frem» må være et slagord man forlengst har glemt…

I dag har jeg igjen hatt en veldig negativ opplevelse med en sjåfør fra Posten, og nå orker jeg ikke sitte på hendene lenger. Nå er klagemail til kundeservice sendt og jeg brøler ut min frustrasjon her for den som gidder å lese.

Som syk og husbundet er jeg helt avhengig av å få levert varer og bestillinger hjem når jeg kan, og derfor betaler jeg gladelig litt ekstra for produktet PÅ DØREN når det er mulig. Men det er jo aldri så enkelt.

Først kommer det en SMS om at pakken er lastet opp til utkjøring og vil ankomme meg mellom klokka 17 og 21, og at sjåføren ringer 30-60 minutter før.

Så venter man. Og venter. 20.41 ringer sjåføren og sier han er 2 minutter unna. (Hva skjedde med at han skulle ringe en halvtime før?)

Jeg forklarer enkelt og greit hvordan han skal finne frem, hvordan huset ser ut, hvor hovedinngangen er osv.

Man skulle tro at en forklaring som alle andre sjåfører fra DHL, FedEx, Rett Hjem, Hjemmesykepleien etc. klarer å forholde seg til er greit også for Posten, men av en eller annen grunn er det alltid Postens sjåfører det blir problemer med.

Når sjåføren ikke klarer å lese kart, ikke klarer å forstå veibeskrivelser og går NEDOVER bakken når jeg sier OPPOVER så blir jeg SUR. Det merket sjåføren også, for han ba meg om å «snakke litt penere til ham». Ærlig talt, hva skal jeg si da for at du skal finne veien?

Mens jeg harsjåføren på telefon og forklarer ham at han har gått FEIL, forteller han meg at nå gidder han ikke lete mer og kommer til å kjøre avgårde med pakken. Hva??

Det ender med at jeg må krangle meg til at sjåføren står i ro der han er (jeg vet veldig godt hvor han er, men han flakser jo rundt som en hodeløs kylling uti gatene her) slik at jeg kan komme meg ned alle trappene og hente sjåføren midt i gata og få ham til å bære pakken opp for meg.

Jeg har sterke smerter og skal absolutt ikke drive på sånn. I tillegg må jeg høre på sjåførens klaging og syting over hvor lang tid det tok for ham å få levert denne pakken (han hadde rett til å dra hvis han ikke fant fram innen fem minutter må vite), mens jeg halter meg opp fem etasjer med smertetårer i øynene. 

Jeg ble så sint på denne fyren at han skal prise seg lykkelig at jeg ikke brølte til ham eller gjorde noe verre.

Det er veldig ubehagelig for meg som kunde å måtte krangle med sjåfører som ikke forstår kart, gatenavn, beskrivelser eller instruksjoner for å få de varene jeg har bestilt på den måten jeg har betalt for.

Det kan ikke bare være noe med meg, når andre sjåfører forstår dette på tre sekunder!

Jeg håper at Posten på en eller annen måte tar tak i min klage, for dette er utrolig dårlig service.

Innholdet i pakken var bra da, det er vel det positive jeg har å si!

~ Prosjekt «mer frukt og grønt i kostholdet» har startet – pakken inneholdt en ny juicepresse, og her er min første juice med ananas, eple, appelsin, kiwi, blåbær og jordbær – supergod! ~

Share.

About Author

18 kommentarer

  1. Anne Kristine on

    Utrolig irriterende, har hatt et par episoder her hvor sjåføren bare har krysset på lappen at han har prøvd å levere og ikke funnet noen hjemme…. Jeg var hjemme!! Jeg klager sjelden på ting, men gang nr to ringte jeg Posten og samme fyren måtte komme dagen etter, potte sur. . Det er jo en tjeneste man betaler for også, så det er kjett når det ikke funker. Så lurt med juicepresse forresten, sunt og godt på en gang:)

    • Det har jeg opplevd også. Helt utrolig når man har sittet hjemme og ventet, ingen telefon, ingen på døra, og så få beskjed om at det er «forsøkt levert».

      Grrr!!

      Tror det blir bra med juicepresse ja! Vil gjerne ha i meg mer friske grønnsaker og frukter, men klarer jo ikke å spise alt hehe. Juice er kjempegodt! 🙂

  2. Rudolfine on

    Mmmm, den juicen såg god ut!

    Hadde vært fristende å sparke den mannen hardt (!) på leggen, tenker jeg. Makan!

    Det blir jo nesten sånn at en, når en bestiller varer, også må sjekke hvem som leverer……
    Og unngå Posten.

    • Det var deilig juice ja!! 🙂

      Ja, skal definitivt sjekke mer nøye hvem som leverer neste gang og kanskje velge et firma med egne bud eller som ikke bruker Posten i alle fall.

  3. Uff jeg kjenner meg igjen. Ikke med posten, men når det forekommer dårlig (og enkelte ganger kjempedårlig) kundeservice.

    Jobber selv butikk, så service er jo en selvfølge. Så derfor skjønner jeg ikke hvorfor enkelte skal gjøre seg så fryktelig vanskelig.

    Rar verden dette her 🙂

    • Takk for kommentar!

      Ja, tror man reagerer på det litt ekstra når man selv er i et serviceyrke kanskje. Virker som om akkurat den service-biten falt litt ut hos han sjåføren i går…. «Jeg har rett til å dra etter fem minutter,» sa han. Selv om jeg har ham på telefon og det er han som går feil vei? Grrr!!

  4. Må de sparke de tullingene som ikkje gjør jobben sin, sånn at det kun er de som leverer som blir igjen! Og GPS..???

    • Eller i alle fall sørge for skikkelig opplæring og sjekke at sjåførene faktisk skjønner forskjellen på grunnleggende begreper som høyre, venstre, opp og ned…

      GPS er jo greit nok for å finne et område, men det er ikke egnet til å finne frem helt nøyaktig heller… Å se på kart, klare å ta i mot en veibeskrivelse i tillegg…burde være greit!

  5. Å, jeg kunne ha skrevet en bok om bedriten service fra posten. 🙁 Jeg er vokst opp i en famile hvor foreldre, besteforeldre, onkler og tanter jobbet/jobber i posten og de er helt sjokkert over hva jeg opplever med posten nå.

  6. Så utrolig kjedelig. Selv har jeg både kjørt 2 km og LØPT 1 hel km for å møte DHL, de kommer aldri frem her jeg bor for veien er så smal og ikke asflatert. Selv om jeg sier at det ikke er noe problem (vi har tankbiler som kjører inn her…), så vil de aldri høre. Flaks for meg at jeg greide å løpe så langt, men du kan jo gjette hvor ødelagt jeg var etterpå. DHL holder jo til i Oslo, mens jeg bor på Nesodden, så jeg kunne ikke hentet pakken hos dem akkurat (kjører ikke selv). Den gangen jeg løp fikk jeg heldigvis pengene tilbake for.

    Så gøy at du har fått deg juicer, jeg elsker min og bruker den hver dag! 🙂 Et lite tips er å alltid ha litt gulrot, rødbete, agurk og/eller spinat i juicen, så blir det mindre sukker og enda mer næring. De tre førstnevnte gir i tillegg litt sødme, og har ikke veldig utpreget smak. 1-2 never spinat smaker ingenting, men gjør juicen grønn og fin 🙂 Ingefær er også kjempebra i juice, så fremt man liker det.

    • Hjelpe meg, det var litt av en treningsøkt du måtte ha for å få tak i pakken din da! 🙁
      Nei, jeg skjønner ikke at det skal være vanskelig. De gir et dårlig inntrykk synes jeg.

      Jeg gleder meg virkelig til å komme i gang med juicemaskinen nå! 😀 I går kveld ble det jo ganske sent, men jeg MÅTTE bare teste og da ble det «litt av hvert». Men jeg har flere oppskrifter her nå som jeg skal prøve ut, og kjøleskapet fullt av deilig frukt og grønnsaker. Mmm… skal definitivt prøve med ingefær, for det er jeg kjempeglad i!

  7. Hadde en lignende episode for ikke lenge siden dvs slett service, rett på døra.
    Mener det var Posten det også. Det hender det kommer pakker på døra både til andre i husstanden og leieboer i 1.etg. Denne gangen var det mottakeren, leieboeren i første. Samme dag ligger jeg og hviler på sofa`n pga av laber form dvs våkner med rykk i det ringeklokka «hugger i»…Jeg går bort til vinduet og forsøker å se hvem som er på døra, før jeg går ned og åpner. » Æ HAR RINGT PÅ LÆNG, LÅ DU Å SOV ELLER ??? «…..Hva behager, tenker jeg. Hva er dette for noe ? Uprofesjonell, frekk og invaderende er ikke en kombinasjon jeg synes er spesielt sjarmerende….Blir målløs over manglende profesjonell standard. Pga av hjernetåke og generell lav kampånd, gjør jeg klar for signering for å bli kvitt det ubehøvla mennesket så raskt som mulig. Da oppdager jeg at pakken ikke skal til meg men til leieboer. Har ikke rukket å komme opp trappa før jeg hører «servicemannen» kjefte på leieboer. Skulle ikke hun være hjemme ?? Hadde han ikke ringt på lenge, eller osv…Måtte gå ned å avbryte ord-diaren og fortelle ham at ringeklokka i 1.etg var ute av drift og at leieboer var helt uskyldig i dette….. Makan !!…Hvor er det etaten finner sine ansatte ? Stå det virkelig så dårlig til…? Og vi «leker» ikke kunder. Det er vi, kundene som holder virksomheten i gang. Arbeidsplassende gående..!.
    Thumbs up for deg som sendet en formell klage…! Det burde selvfølgelig flere av oss gjøre.
    Håper du har fått sortet bort «støyen» før kvelden er omme og at du da kan nyte opptil flere glass fruktig og ferskpresset juice 🙂 …skål 😉 & klem

    • For en utrolig ubehagelig opplevelse!!

      Etter at jeg postet dette innlegget har jeg fått mange lignende historier både på Twitter, Facebook og her i bloggen. Det sier meg noe om at Posten er i ferd med å få et dårlig rykte når det gjelder service her. Posten er ikke det den engang var gitt…

Leave A Reply

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.